Warior (bojovník)
Warrior je ako v každej hre class ktorý má obrovskú výdrž, je to zuřivec a špecializuje sa na boj na blízko sa sečné alebo tupou zbraní. Ako jeden z mála môže držať dve zbrane naraz a to mu umožňuje udeľovať naozaj veľké poškodenie voči cieľu. Warrior je tiež vďaka možnosti nosiť štít, plátované zbroj a prepnúť sa do obraného postoje často volený ako Tank. K tomu sú uzpůsbeny aj jeho ability ktoré sú rozdelené na neutrálne, čisto bojové a obranné. Warrior je rovnako ako mnohé iné povolania bezvýhradne závislý na svojom oblečení a predovšetkým na svoje zbrani. Warrior bez zbrane je ako Mág bez many. Tým že je Warrior takto závislý na item má väčšinou v Raid prednosť pred hunter, paladinom a ostatnými classy pri lootvaní zbraní. Warrior by sa tiež mal veľmi dobre naučiť pri boji behať a uskakovat, pretože na stojaci cieľ sa veľmi ľahko útočí.
Povolanie je k dispozícii pre tieto rasy:
Humans
Night Elves
Dwarfs
Gnomes
Draenei
Orc
Undead Tauren Troll
Prednosti
Vďaka Plate armoru a štítu sa stáva jedným z najodolnejších protivníkov.
Je schopný používať takmer všetky zbrane v hre.
Je schopný sa správať ako defensivní aj ofenzívny class.
Má veľkú škálu AoE úderov, takže vyniká aj v boji proti viacerým nepriateľom.
Je veľmi skúsený v boji s dvoma zbraňami zároveň a dokáže sa na to aj špecializovať.
Nevýhody
V Instaních na neho pripadá úloha tanka, takže má veľmi nákladné opravy. Opravy sú veľké taky pri solo PvE, narozdiel od Huntera, ktorého sa väčšinou nikto nedotkne a jeho Pet nemá veci na opravenie.
Neskúsený Warrior sa dá ľahko zneutralizovať (zastaviť, zmraziť, fearnout) ...
Nemá okrem výstrele zo strelnej zbrane žiadny útok na diaľku, takže prioritou je dostať sa čo pokiaľ možno najbližšie k cieľu.
Je veľmi závislý na svojej zbrani a svojom vybavenie, nahý Warrior je bezcenný kus mäsa.
Talenty
Arms (Boj)
Odvetvie špecializované na zbrane. V abilitách nájdete údery, krvácanie a ďalšie možné útoky na udeľovaní poväčšinou statického dmg. V talentoch potom nájdete veľa vychytávok na zvýšenie crit chance, zvýšenie dmg, crit dmg a vrcholom je Mortal Strike, ktorý zmenšuje healing na cieľ o 50% a dáva veľký intant direct dmg. K tomuto typu boja patria väčšinou Battle stance, občas Berserk Stance.
Fury (Zúrivosť)
Druhé odvetvia, na rozdiel od Arms, ktoré je prevažne na obojručné zbrane, je Fury a znamená to Besnenie. Toto odvetvie je na dve jednoručné zbrane zároveň, veľmi rýchle útoky a hlavne zvyšovanie aa zrýchľovanie dmg až po šialený dps. V tomto odvetví tiež nájdete väčším Warriorových pokrikov (Shouts). K tomuto typu boja patrí Berserk stance, kvôli Whirlwind a iným abilitám.
Protection (Obrana)
V tomto odbore sa musia špecializovať každý Warrior, ktorý chce byť dobrý tank a chce veľa vydržať .... čiže bejt plechovka:] Hlavnými ability sú ability na udržanie aggro pri tankovaní ako Taunt, Sunder armor a Revenge na vytvorenie Threatu. Ďalej údery štítom ako Shield Bash a Shield Slam. V talentoch potom nájdete všetko čo by mal správny tank mať. Armor, Defense, dmg reduction;) K tomuto typu boja patrí samozrejme Defensive stance.
Typ postavy a rola v partii
Warrior je už od "prírody" mlátiace a je uspôsobený na fyzický kontakt s okolím. V partii preto zaujíma úlohu Tanka, čo je postava, ktorá na seba naláka moby, snaží sa držať ich aggro, nechá sa healovat a zvyšok party zatiaľ udeľuje týmto mobov poškodenia. Warrior má niekoľkonásobne vyššiu Armor, môže používať štít a môže zaujať defensivní postoj, takže vydržia o mnoho viac než kouzlících classy, ktoré majú oblečené len Cloth róbu:) Ovšem ak sú v partii Warriori dva, musí sa dohodnúť, kto bude tank, ktorý drží aggro a kto bude DPS (dmg). Dmg bude ten Warrior, ktorý má horšie vybavenie, horší štít, alebo vôbec žiadny a taky ten, kto má menej alebo žiadne Protection talenty;)
Čo je dôležité sa naučiť
V PvP je dôležité sa naučiť používať Charge a Intercept, čím sa dostanete k vášmu cieľu.Ďalšou dôležitou Ability je hamstringy, ktorý vám cil spomalí alebo ak máte talenty, tak úplne zastaví. Na kouzlících classy Pumel alebo zbesilo behať okolo nich, aby ste im kúzlo Interuptnuli.
Snažte sa vždy stáť za chrbtom ciele. Melee class vás nemôže seknúť, musí sa najskôr otočiť a Caster na vás taky kúzlo nepošle dozadu, takže behať okolo cieľa, snažiť sa držať za jeho chrbtom a občas zmeniť smer, či ho preskočiť. Túto techniku musí každý zvládnuť sám a originálne. Hlavne často meniť smer, aby sa nepriateľ čoskoro nenaučil váš štýl.
V PvE, ak ste Tank, tak si musíte zohnať + defense oblečenie, čo najlepší štít a na obojím čo najviac + Armor + Stamina + Block + strenght a také vecičky. Ďalšou dôležitou vecou je Agility, ktorá zvyšuje celkové Armor číslo a šancu na uhnutia útoku (Dodge).
Ak tankujete, tak Chargnout cieľ, nenabieha ... aby ste mali začiatočné Rage na prvé útoky a mohli nabrať Aggro. Potom hneď prepnúť na Defensive stance a naspamovat pár Sunder Armor, ktorými znížite Armor ciele a naberiete veľa aggro. Musíte sa naučiť používať Shield Block, Shield Wall a Last Stand, ktoré vás udrží pri živote. Keď vám dochádza Rage, použite Bloodrage. Ale určite nie v situácii, KDI máte micro hpček a healer nesthí healovat;)
Ak prevezme aggro niekto iný z party, použite Taunt, Mocking Blow alebo Challenging Shout. Vždy sa snažte ochrániť zvyšok party.
Najdôležitejšou vecou je, naučiť sa si správne rozvrhnúť Rage, pretože jej nemáte nekonečno a taky nemáte stále plno ... takže vždy zvážiť, ako s aktuálnym stavom Rage bojovať.
Warior môže používať všetky druhy zbraní a zbroje.
Príspevok pridal: Ulthor